Dacia intră într-o nouă eră odată cu lansarea celor mai noi modele din portofoliu, a treia generație de Logan, Sandero și Sandero Stepway. Ca să nu vă mai ținem în suspans, unii ar putea considera o veste proastă faptul că noile modele nu mai sunt disponibile în varianta Diesel. Însă, Dacia nu face decât să se alinieze politicii de mediu adoptate de toți marii constructori de automobile, pentru reducerea nivelului de emisii nocive.
Și acum, veștile bune!
Cutia automată de tip CVT – revoluția Dacia
Modelele Dacia vor avea, în premieră, cutie de viteze automată de tip CVT – X-Tronic (transmisie cu variaţie continuă), împrumutată de pe Renault Clio. Această facilitate este disponibilă pe fiecare dintre cele trei modele (Logan, Sandero și Sandero Stepway).
Frânarea de urgență
Conform reprezentanților Dacia, noile modele Logan, Sandero și Sandero Stepway beneficiază de o structură ranforsată care oferă, alături de cele 6 airbag-uri disponibile în serie, un plus de siguranță. Noua arhitectură electronică permite instalarea unor noi sisteme de asistență la conducere, printre care frânarea activă de urgență – AEB (Active Emergency Brake) și apelul de urgență în caz de accident.
Frânare automată de urgență este activă la viteze cuprinse între 7 și 170 km/h, sistemul detectează, datorită radarului frontal, distanța față de vehiculul aflat în față (atât la staționare, cât și în deplasare). În cazul în care este detectat un risc de coliziune, sistemul alertează șoferul atât vizual cât și acustic înainte de a:
- amplifica performanța sistemului de frânare dacă șoferul frânează dar riscul rămâne prezent,
- acționa automat frânele dacă șoferul nu apasă pedala.
Motorizarea diesel dispare
Pentru prima dată în istoria sa, Dacia renunţă la motorizarea diesel 1,5 dCi şi mizează exclusiv pe motorul 1,0 TCe. Acesta este dispoibil pe benzină și pe GPL, cu transmisie automată de tip CVT. Motorizarea standard are 90 de cai putere, iar cea pe GPL ajunge la 100 de cai putere.
O a treia variantă de motorizare, SCe 65, e disponibilă doar pe modelele Logan și Sandero, nu și pe Sandero Stepway.
SCe 65 este un motor de intrare în gamă în 3 cilindri cu capacitatea de 1,0 litri, atmosferic, cuplat cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte.
TCe 90 este motor în 3 cilindri, cu capacitatea de 1,0 litri, echipat cu turbocompresor. Propulsorul este disponibil în două versiuni: cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau cu o cutie de viteze automată CVT.
TCe 100 ECO-G este un motor nou în gamă, având 3 cilindri, capacitatea de 1,0 litri, echipat cu turbocompresor și cu alimentare mixtă benzină/GPL, cuplat cu o cutie manuală cu 6 trepte.
Aceste motorizări respectă normele Euro 6D-Full care vor intra în vigoare la 1 Ianuarie 2021.
„Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway dispun de motorizări mai eficiente iar noua platformă modulară și profilul aerodinamic ameliorat asigură mai multă plăcere la volan în condițiile unui consum redus și al unor emisii scăzute. Gama de motoare cuprinde, alături de propulsoarele pe benzină, o versiune cu alimentare mixtă benzină/GPL (cunoscută sub denumirea ECO-G), soluție simplă, fiabilă și economică”, spun reprezentanții Dacia.
Senzori de parcare și detecție obstacole
Noile modele vin echipate inclusiv cu senzori de parcare față și spate, pentru un control sporit al manevrelor de parcare. Acest sistem, care cuprinde 4 senzori în partea frontală și alți 4 în partea din spate, o cameră video situată în spate și linii de ghidare dinamice, permite efectuarea cu ușurință a manevrelor datorită avertizoarelor sonore și vizuale.
Sistemele de siguranță de pe modelele Dacia permit inclusiv detectarea unor pericole imediate, cum ar fi pietonii care se aventurează la trecerea străzii sau bicicliștii. Sistemul radar permite frânarea de urgență în aceste cazuri.
Iluminare LED, pentru un consum scăzut
Toate modelele relansate beneficiază de tehnologia LED, nu doar pentru luminile de zi, ci și pentru faza scurtă. Scopul: reducerea consumului de energie și creșterea vizibilității pe timp de noapte.
„Blocurile optice față și spate ale celor trei modele inaugurează noua semnătură luminoasă în formă de Y a mărcii Dacia. Datorită acesteia, ele beneficiază de o identitate puternică. Atât în față cât și în spate, blocurile optice sunt reunite de o nervură orizontală, care accentuează impresia de lățime mai mare a vehiculelor. Proiectoarele de tip LED, cu aprindere automată pe toate nivelele de echipare, oferă o mai bună vizibilitate pe timp de noapte”, spun reprezentanții Dacia.
Alte inovații Dacia
Spiritul Dacia se regăsește și într-o serie de inovații utile precum barele de pavilion ale modelului Sandero Stepway, care se pot transforma în bare transversale. Un sistem ingenios și ușor de utilizat, care este disponibil opțional sau în echiparea de serie, în funcție de versiune.
- Interiorul face un mare salt înainte pe toate planurile. Cele trei modele dispun de o planșă de bord care oferă o ergonomie mai bună și beneficiază de materiale noi și de calitate. Ambianța generală este mai modernă iar gradul de confort înregistrează un net progres datorită noului profil al scaunelor și posibilităților de ajustare a poziției la volan.
- Dacia propune, totodată, un nou sistem Media Control care permite utilizarea radio-ului și a navigației direct pe smartphone-ul instalat într-un locaș aflat în partea superioară a planșei de bord. Acest sistem este completat pe versiunile superioare de sistemele Media Display și Media Nav, care dispun de un ecran specific pe consola centrală.
- Cele trei modele oferă avantajul deja recunoscut al automobilelor Dacia: un spațiu interior record pentru segmentul de gamă din care fac parte. Astfel, chiar dacă dimensiunile exterioare sunt practic neschimbate față de generația precedentă, spațiul interior, volumul portbagajului și numărul spațiilor de depozitare sunt în real progres.
Fotografii: gruprenault.ro
Vezi și VIDEO: Superspeed - Sezonul 8, Episodul 3