Am vazut toate astea la Salonul Auto de la Geneva, unde am avut parte de surprize si lansari care ne-au lasat muti de uimire. Acestea sunt insa cele mai nebune 10 supermasini prezentate la cel mai important salon auto din Europa.

10. ASTON MARTIN RAPIDE S

Britanicii se pot lauda cu unul dintre cele mai frumoase sedanuri din lume, Noul Aston Martin Rapide S a primit o noua infatisare si inca 80 CP, care-i permit o acceleratie 0-100 km/h in doar 4,7 secunde. Pretul unui Aston Martin Rapide S va fi de 200.000 de euro.

aston martin rapide s - 9

9. BENTLEY FLYING SPUR

Bentley ataca segmentul de lux cu cel mai puternic sedan al marcii! Flying Spur a primit o versiune imbunatatita a motorului turbo W12 de 6 litri, 616 CP si 800 Nm, care trimite puterea la roti in raport 40:60 printr-o transmisie automata cu 8 rapoarte si sistem all-drive. Flying Spur a primit la exterior un retus mai fluid, cu linii ascutite si un spate musculos, care evidentiaza caracterul dinamic. Nu mai putin de 600 de piese au fost schimbate la interiorul care vine acum intr-o configuratie cu patru sau cinci locuri. Pretul de pornire al noului Flying Spur va fi de 153.000 de euro.

Bentley Flying Spur - 7

8. ROLLS-ROYCE WRAITH
Milionarii planetei se inghesuie deja pe listele de asteptare! Rolls-Royce Wraith e cea mai frumoasa limuzina din cei 107 ani de existenta a companiei. Noul Wraith s-a nascut din interpretarea Rolls-Royce a cum ar trebui sa fie un gran turismo pentru gentlemeni. Cu bonusul de director de multinationala iti poti lua un coupe de 624 de cai putere, motor V12 si transmisie automata ZF cu 8 rapoarte. In materie de design, englezii s-au inspirat din vorbele co-fondatorului companiei, Sir Henry Royce: „Daca nu exista, trebuie creat”. Pretul noului Rolls-Royce Wraith va porni de la 245.000 de euro. Vanzarile primelor modele vor incepe la finalul anului 2013.

Rolls-Royce Wraith - 7

7. BRABUS 800 ROADSTER

Nemtii au preparat cel mai puternic roadster de pe planeta! Ultima creatie Brabus, bazata pe Mercedes SL65 AMG are atat de multi cai putere incat atenteaza la suprematia supercarurilor. Bestia cu numere de Germania are la baza un Mercedes SL65 AMG si ascunde sub capota un V12 de 6 litri, modificat sa genereze 788 de cai putere si un cuplu enorm – 1419 Nm. Cuplul e atat de mare incat nemtii au fost nevoiti sa-l limiteze la 1100 Nm, ca sa nu distruga transmisia. Roadsterul atinge o viteza maxima de 350 km/h si scoate 0-100 km/h in doar 3,7 secunde. Bodykit-ul din fibra de carbon a fost conceput de Brabus si optimizat in tunelul aerodinamic.

Brabus 800 Roadster - 6

6. SPYKER B6 VENATOR
Spyker isi revine incet-incet dupa esecul afacerii Saab. Olandezii au prezentat la Salonul Auto de la Geneva noul lor concept, Spyker B6 Venator. Acesta va cobori standardul de pret la un nivel mai accesibil, daca 100.000 de euro vi se pare o suma rezonabila. Doar 375 CP ofera motorul V6 legat la o cutie automata in 6 trepte. Insa, daca ne raportam la masa de 1.400 kg, obtinem un raport excelent, de 3,74 CP/kg. Olandezii au folosit un sasiu usor din aluminiu si o caroserie construita integral din fibra de carbon. Venator e un coupe sport in doua locuri, care se inspira din designul avioanelor de la inceputul secolului XX, iar asta se reflecta peste tot.

Spyker B6 Venator - 9

5. ALFA ROMEO 4C LAUNCH EDITION

Italienii au prezentat supermasina de vis la un pret rezonabil! Motorul turbo din aluminiu de 1,75 litri are 237 CP. Greutatea e mai mica de o tona, mai exact 950 kg. Ajungem astfel la un raport incredibil! Mai putin de 4 kg pentru fiecare cal putere. Asta inseamna o acceleratie de 4,5 secunde pentru 0-100 km/h si o viteza de top de 250 km/h. Productia e limitata la 1.000 de unitati. Alfa Romeo 4C Launch Edition va avea un pret de pornire de 60.000 de euro cu TVA, dar vine la pachet cu lectii avansate de pilotaj la Verano, Italia. In Europa, Africa si Orientul Mijlociu vor ajunge 400 de masini, 500 vor fi puse in vanzare in America de Nord, iar ultimele 100 in restul lumii.

Alfa Romeo 4C Launch Edition - 8

4. PORSCHE 911 GT3

Porsche primeste locul 4 nu datorita faptului ca a rupt gura targului de la Geneva ci datorita faptului ca e una din cele mai tari masini inventate vreodata. Cu un motor evoluat fata de varianta DFI de 3,8 litri, 6 ciclindri in linie si 475 CP, noul Porsche 911 GT3 e o adevarata racheta, care poate atinge suta in 3,3 secunde. Viteza maxima e de 313 km/h. Daca generatiile anterioare se bazau in special pe mecanica, aceasta are insa multa electronica pe ea. Noul 911 GT3 a rupt traditia si va avea servodirectie asistata electronic si o cutie de viteze cu dublu ambreiaj. Pretul de pornire pentru Germania va fi de 137.303 euro, iar vanzarile vor incepe in luna august.

Porsche 911 GT3

3. McLAREN P1
Costa 1.000.000 de euro si, dupa parerea noastra, are cel mai curat design din tot ce am vazut la Geneva! Concurenta doar viseaza la performantele pe care le atinge noul McLaren P1! Pentru ca asta e una dintre supercarurile in fata careia nu-ti poti spune decat atat: “Masina asta e perfecta”! McLaren P1 atinge 100 km/h in mai putin de 3 secunde, 200 km/h in 7 secunde si 300 km/h in 17 secunde, cu cinci secunde mai putin decat „bunicul” McLaren F1. Viteza maxima e limitata electronic la 350 km/h.

Pentru asemenea performante e nevoie de putere pe masura. Mai exact 916 CP, livrati de un sistem hibrid, compus dintr-un V8 twin-turbo de 3,8 litri (737 CP la 7.500 RPM) si un motor electric. Pana si cuplul e enorm, 900 Nm.Toata puterea ajunge la rotile din spate printr-o transmisie cu 7 rapoarte si dublu ambreiaj. McLaren n-a uitat nici de protectia mediului inconjurator! Emisiile de CO2, mai mici de 200 g/km, sunt reduse la zero, atunci cand P1 ruleaza in regim complet electric. In acest mod, McLaren P1 poate circula 20 km cu o viteza maxima de 50 km/h. Englezii vor produce doar 375 de unitati, pentru a fi siguri ca McLaren P1 va fi, intr-adevar, o masina cum putine vezi, in adevaratul sens al cuvantului. Si pretul e unul pe masura – 1.000.000 de euro!

mclaren p1 geneva_main

McLaren P1 - 6

2. FERRARI LaFERRARI
LaFerrari este “ACEL” Ferrari, sau Ferrrari-ul SUPREM, dupa cum l-a anuntat chiar Luca Di Montezemolo. Cu un motor evoluat fata de cel de pe F12 Berlinetta, V12 de 6.3 litri si 800 de cai, rotile mai primesc inca 160 de cai de la doua motoare electrice. Cutia e automata cu 7 trepte si dublu ambreiaj pentru o schimbare lina a treptelor. Puterea totala e de 950 de cai, mai mare decat a rivalilor McLaren si Lamborghini. LaFerrari atinge 100 km/h in mai putin de 3 secunde, iar viteza maxima este de peste 350 km/h. Acesta e primul Ferrari care foloseste sistemul de propulsie HY-KERS, care reduce emisiile cu 40% si mareste eficienta motorului V12 cu 10%. LaFerrari nu are deocamdata optiunea de a rula in regim electric, cu toate ca italienii au proiectat sistemul HY-KERS in eventualitatea unei astfel de versiuni.

Inginerii au folosit patru tipuri diferite de fibra de carbon laminata manual pentru a crea o caroserie si un sasiu mai rigide si mai usoare. Cu o distributie a greutatii de 41/59, LaFerrari e diferit fata de tot ce au facut italienii pana acum. Designul e o adevarata opera de arta! Nu veti gasi niciun carosier faimos precum Pininfarina, care sa fi lucrat pentru noul LaFerrari. Pentru ca toata proiectarea a fost facuta de designerii Ferrari. Zeul supermasinilor poate fi comandata in trei culori: Rosso Corsa, Nero si Giallo Modena. Noul LaFerrari in editie limitata se cauta deja ca painea calda. Vor fi produse doar 499 de modele, pentru care s-au deja mai mult de 1.000 de comenzi.

Ferrari LaFerrari Nero

Ferrari LaFerrari Rosso Corsa

Ferrari LaFerrari Giallo Modena

1.LAMBORGHINI VENENO
Cea mai spectaculoasa masina ultrasport aratata la Geneva a fost Veneno, un Lamborghini de 740 de cai. Din sapte miliarde de pamanteni, doar 3 oameni in toata lumea se vor bucura de el. Fiecare model costa 3.600.000 de euro. Cu totii banuiam de ceva saptamani ca Lamborghini isi va aniversa cei 50 de ani in cel mai nebun mod cu putinta. Dar Lamborghini Veneno a intrecut toate asteptarile la Salonul Auto de la Geneva. Masina arata demential de la un capat la altul, plina de fibra de carbon, prize de aer, aripi si aripioare, ornamente si elemente aerodinamice mai multe decat pe un monopost de F1. E veninos de agresiva.

Lamborghini Veneno e construit pe plaftorma Aventador-ului si are acelasi V12 de 6,5 litri, cu transmisie integrala in 7 rapoarte. Doar ca puterea motorului a crescut cu 50 CP, de la 690, cat avea Aventadorul la 740. O herghelie intreaga, care atinge suta la ora in 2.8 secunde, prinde o viteza maxima de 354 km/h si cantareste putin sub 1.450 kg. La performanta, McLaren P1 si noul Ferrari stau mai bine, dar numai un nebun se mai uita la cateva sutimi de secunda sau kilometri in plus cand ai in un Veneno in fata ochilor!

Lamborghini Veneno - 12

Lamborghini Veneno - 8

Lamborghini Veneno - 5