BMW nu mai e singura marca auto din Germania care detine o divizie de motociclete. Audi a cumparat Ducati anul trecut, pentru 860 de milioane de euro, dar pana acum n-a dat niciun semn ca ar vrea sa atace piata pe care BMW Motorrad se lafaie de ani buni.
Un designer francez s-a gandit sa le dea un mic imbold nemtilor. Thibault Devauze si-a imaginat cum ar putea arata prima motocicleta Audi. Francezul a lucrat pana acum pentru Audi, Opel, Ducati si Land Rover. Proiectul din imagine e realizat in colaborare cu fratele sau, Marc Devauze si cu Clement Couvreur, cel care a modelat conceptul in lut.
Devauze a imaginat o motocicleta futuristica. Liniile elegante sunt taioase si totodata fluide. Designul foloseste jocuri de linii si forme geometrice care-i dau o alura distincta. Desi s-ar inscrie in linia lui Audi R8, Thibault spune ca sursa de inspiratie e mult mai indepartata. Cam cu… 81 de ani in trecut, cand Audi, Horch, Wanderer si constructorul de motociclete DKW au fuzionat pentru a forma Auto Union. “Am vizitat muzeul Audi din Ingolstadt si am ramas surprins de cate motociclete fac parte din mostenirea Auto Union”, a marturisit Thibault.
Francezul a avut apoi o idee simpla: “Cel mai mare concurent pentru Audi e BMW. Si BMW vinde motociclete! De ce n-ar face si Audi asa ceva? Ei cauta mereu segmente noi si piata motocicletelor poate fi o oportunitate”, a adaugat designerul de 28 de ani.
Thibault s-a gandit si la partea tehnica. Puterea e asigurata de un motor Ducati Desmodromic de 850 cc, legat la o cutie cu dublu ambreiaj. Sasiul foloseste tehnologia Audi Ultra Lightweight, care combina fibra de carbon cu aliaje usoare. Devauze a luat in calcul chiar si o versiune E-tron si e increzator ca, intr-o buna zi, Audi se va gandi sa construiasca si motociclete.
CITESTE SI: Ce lansare "importanta si globala" pregateste Audi?
Audi Motorrad nu e primul concept de acest gen. In urma cu 10 ani, un alt designer, Bertrand Bach, a propus o motocicleta inspirata din prima generatie Audi TT. Conceptul minimalist isi propunea sa arate cat mai mult partile mecanice.