Un autovehicul Ford datând din anul 1914 a fost dus de către proprietar la Registrul Auto Român (RAR) pentru verificări. Autovehiculul este un Ford T, fabricat în anul 1914, asa cum reiese şi din documente. Conform acestora, maşina a fost adusă din Statele Unite ale Americii.
"Maşina este în stare foarte bună. Cred că şi tapiţeria era originală. E prima maşină Ford T care a venit la noi. De-a lungul anilor au fost aduse la noi maşini din 1930-1940, dar aceasta este prima maşină din 1914. Nu ştim cine e proprietarul, a fost adusă de un şofer. Ştim doar că proprietarul are în colecţie 14-20 de maşini. Maşina este OK. Aşa cum reiese şi pe plăcuţele de înmatriculare, este din Minnesota, SUA. Mi s-au părut interesante farurile şi stopurile şi alimentarea lor. Pot spune că este o diferenţă între maşinile de azi şi cea care a fost adusă la noi. Se conduce altfel. Este o diferenţă foarte mare pentru că este atipică. Este interesantă. Nu mai spun că este una dintre cele 250 de autovehicule autovehicule Ford T produse în 1914", a explicat Octavian Marius Varvara, şeful reprezentanţei RAR Iaşi.
Mașină veche de peste 100 de ani
"Când colegii de la RAR Iași ne-au spus că au fost martorii unei întoarceri în timp, n-am stiut cum să reacționăm. Totuși, aveau dreptate, iar ocazia de a putea vedea o mașină veche de peste 100 de ani și de a-i auzi sunetul motorului este o onoare pe care puțini o au.
În imagini este un Ford T, fabricat în anul 1914, asa cum reiese și din documente. Da, ați citit bine, 1914!
Daca vă întrebați cum ar fi să conduceți această mașină, trebuie sa știți că este necesar un instructaj temeinic înainte: pedala din stânga este schimbător de viteze, cea din mijloc este pentru mersul inapoi, cea din dreapta este frâna de serviciu, iar accelerația este o manetă în dreapta volanului.
Farurile funcționează cu acetilenă (există un generator de acetilenă), iar felinarele (pozițiile față-spate) sunt alimentate cu gaz lampant.
Se estimează că în toată lumea ar mai putea fi aproximativ 200-250 de astfel de autovehicule produse în anul 1914.
Performanțe și dotări? Motor de de 2.900 cmc, 4 cilindri, 20 CP, răcire cu apă, viteză de până la 64 km/h, roți cu spițe din lemn, scânteie provenită de la magnetou și...o contribuție imensă la dezvoltarea Zeului Automobil.
P.S. Nu știm dacă are kilometri reali, pentru că nu era dotată cu odometru.", au scris reprezentanții RAR.
Foto Facebook