debarbati.ro/stiri-despre/lamborghini

Asta e anul Lamborghini! Italienii aniverseaza 50 de ani de existenta si, inca de la inceputul lui 2013, ne-au bombardat cu masini care mai de care. Mai intai a fost lansarea lui Veneno, apoi Pregunta a fost scos la licitatie. Gallardo ne-a spus adio cu o editie speciala, iar saptamana trecuta, am vazut adunate la un loc 350 de Lamborghini, in cel mai puternic convoi de supercar-uri din lume: 190.000 de cai putere!

Lamborghini Egoista - 9

Asadar, cu ce ne-ar mai putea surprinde italienii? Nici mai mult nici mai putin decat cu un concept EGOIST! De fapt, cu un concept fara compromisuri, unul care sa exprime masina suprema, dupa cum spune Walter De Silva, cel care a desenat Lamborghini Egoista. Daca Veneno are deja 3 proprietari norocosi, Egoista e un fel de Fata Morgana. Va ramane doar un concept, o masina pe care o putem admira in muzeul din Sant’Agata, dar pe care nimeni nu o poate avea. NICIODATA!

Lamborghini Egoista - 12

Masina arata senzational si a avut o prezentare pe masura. Scena a fost transformata intr-o pista de aterizare, iar publicul a crezut ca surzeste cand a auzit prima data sunetul motorului V10.

Conceptul emana egoism pur prin toate imbinarile. Are un singur loc si un singur scop: sa ofere placerea suprema de a conduce, performanta si stil dus la extrem. Daca vreodata italienii isi vor calca pe inima si se hotarasc sa o puna in vanzare, Egoista se va adresa celor mai bogati oameni, care vor dori sa aiba un moment de intimitate in masina lor.

Lamborghini Egoista - 9

Lamborghini Egoista nu are portiere ci un cockpit, inspirat de elicopterele de vanatoare Apache. Soferul poate intra in masina doar ajutat, dar, odata instalat in scaun, se poate bucura de o masina creata sa i se potriveasca la fx. Cam ironic, de vreme ce nu vom vedea pe cineva conducand acest concept.

Lamborghini Egoista - 10

Lamborghini Egoista nu a fost proiectata pornind de la Aventador, precum in cazul Veneno, ci are ca baza mai vechiul Gallardo. Sub capota are un motor V10 de 5,2 litri si 600 de cai putere, cu 40 mai mult decat versiunea de serie. Tot conceptul a fost construit din fibra de carbon si aluminiu, protejat de un material stealth, capabil sa ascunda masina de orice radar.

Lamborghini Egoista - 2

Exteriorul e dominat de forma stilizata a unui taur in pozitie de atac, iar asta a fost una dintre marile provocari pe care a trebuit sa le depaseasca echipa de design, condusa de Alessandro D’Ambrosio. Totul exprima dynamism iar liniile futuriste sunt atat de agresive incat te duc imediat cu gandul la idea centrala a unui Lamborghini – putere pura. Portiunea frontala nu are niciun artificiu aerodinamic care sa genereze forta de apasare ci flapsuri integrate in caroserie, care sunt actionate automat in functie de conditiile de drum.

Lamborghini Egoista - 5

Alte doua flapsuri din spate se ridica automat pentru a creste stabilitatea la viteze mari, in timp ce prizele de aer racesc motorul. Daca partea frontala e proiectata sa genereze forta de apasare, spatele a lasat sa se vada tot. Masina nu are faruri traditionale ci lumini LED care se ajusteaza pe 3 coordonate, exact la ca avioane sau elicoptere. Per total, luminile fac ca Egoista sa arate mai degraba ca un OZN pe roti decat o supermasina.

Lamborghini Egoista - 3

Italienii nu au dat prea multe detalii despre interior. Stim doar ca exprima functionalitate dusa la extrem. Din fotografii se poate vedea scaunul racing cu sistemul de prindere a centurii in patru puncte, fiecare de alta culoare si un instrumentar minim. Display-ul din bord este aproape identic cu cel de pe avioanele de vanatoare si parca te indeamna sa cauti butonul de lansare a rachetelor! Dar nu stim cat de apreciate ar fi toate astea, din moment ce „imbarcarea” te duce mai degraba cu gandul la Top Gun.

Lamborghini Egoista - 6

Speram totusi ca italienilor sa li se faca mila de noi, muritorii si sa construiasca macar trei Egoista, ca in cazul Veneno. Nu de alta, dar parca iti lasa un gust amar sa stii ca o astfel de ferocitate nu poate fi condusa vreodata. E ca si cand insusi Ferruccio Lamborghini si-ar spune: „Vreau o masina cu motor pe spate, cu un singur loc, doar pentru mine. Una care sa intruchipeze tot ce mi-am imaginat ca poate insemna o masina”!

Lamborghini Egoista - 1