Circula demult vestea ca viteza ucide. La stiri, viteza ucide. Pe billboarduri in tara si afara, viteza ucide. In campanii media cu picioruse sfartecate, viteza ucide. Nu conduceti tare, adaptati viteza la conditiile de deplasare, nu va urcati beti la volan si multe alte sfaturi in care nu exista masini, ci doar oameni care gresesc.
Ok, de cand e omul e facut sa gresasca. Si o va face mereu. Se vor gasi mereu oameni beti la volan, pusti teribilisti, soferite aeriene si dementi.
Problema e ca omul nu poate face nimic rau daca nu-i lasi o arma la-ndemana. Iar masina se transforma intr-o arma cand ucide.
Asa ca, vreau sa stiu si eu ceva foarte simplu: de ce nu sunt limitate masinile mai jos? La viteze de croaziera, adica la 90, hai maximum 140 km/h? Iar pe nemti chiar nu-i inteleg. Una dintre cele mai corecte si mai preocupate tari de soarta omului pe lumea asta are sectoare de autobahn pe care poti merge cu 1.800 la ora daca si masina ta poate.
Astia sunt producatorii de masini, cei care initiaza campanii antiviteza, desi ei fac masini cu 300-n bord. Interesul comun (macar declarat) este sa fie cat mai putine accidente din cauza vitezei…”0” daca se poate.
Producatorii de masini sunt cei care fac legea comertului, nu omul. Omul consuma ce i se da. Iar daca i se da viteza, o sa consume moarte.
Asa ca intai de toate sa se faca masini care prind 140 la ora, apoi sa dam vina total pe soferi. Pana atunci, marcile auto nu fac altceva decat sa vanda gloante pe roti…poate ca d-aici si expresia “a trecut glont(ul) pe langa mine”.