De fapt un model super cunoscut in Europa le-a lasat un gust amar americanilor la Detroit. VW Passat Performance Concept ar trebui sa reprezinte versiunea sportiva a sedanului. Doar are "Performance" in nume, nu? La asta s-au gandit si jurnalistii prezenti la Salonul Auto de la Detroit, inainte de prezentarea nemtilor.
Noul motor EA888 de 1,8 litri care trimite la roti 250 de cai putere prin intermediul cutiei automate cu 6 rapoarte ar parea impresionant pentru noi, muritorii de rand. Jurnalistii de la Carscoop au spus insa direct: "Mai bine ne-am lua o Honda Accord V6 de 278 de cai. Macar japonezii nu au pus nicio sigla Perfomance!"
Trebuie sa recunoastem totusi ca e un plus de putere fata de varianta de baza de 170 de cai, desi motorul VR6 de 3,6 litri e mai potent.
Germanii au mai luat note proaste si la design. Singurele diferente fata de modelul standard sunt rotile de 19", capacele oglinzilor, sistemul de iluminare cu LED si evacuarea dubla. Suspensia a fost coborata, iar sistemul de directie a fost usor modificat.
Nemtii au incercat sa o dreaga totusi. Au spus ca acest concept este "doar un exercitiu prin care Volkswagen exploreaza partea sportiva a acestui sedan practic."