Zvonurile aparute acum ceva timp, referitoare la un nou concept Volkswagen pentru Worthersee, s-au adeverit. Dar nimeni nu-si imagina ca designerii VW pot aduce atat de departe un banal Golf. Conceptul VW Design Vision GTI e doar o prima privire in viitorul unui Golf GTI de circuit.
Nemtii au folosit a saptea generatie Golf drept punct de plecare. Au folosit platforma MQB, au coborat suspensia, au scurtat si au latit masina facand-o atat de agresiva incat poate doar partea frontala si aspectul general sa mai dea o vaga impresie ca vorbim de un Golf GTI. Glumim! Linia de design e clara si comunica instantaneu identitatea distincta a unui Volkswagen.
Transformarea e totala, iar motorizarea propusa se potriveste de minune: un V6 de 3.0 litri twin-turbo de 503 cai putere. Puterea marita cu aproape 130% fata de un Golf GTI si cuplul de 560 Nm ajung la roti printr-o transmisie integrala si o cutie DSG imbunatatita, cu dublu ambreiaj.
Conceptul ar putea atinge 0-100 km/h in 3,9 secunde si o viteza maxima de 300 km/h. Ca sa-l tina in frau, inginerii i-au transplantat frane ceramice, roti de 20” si au ranforsat sasiuul. Din pacate, nu vom vedea prea curand un Golf GTI cu datele astea tehnice, dar nu disperam. Aceleasi voci care prevedeau aparitia conceptului Design Vision GTI dau asigurari ca motorizarea de mai sus va fi totusi prezenta pe piata. Mai exact, pe viitorul Porsche Macan Turbo. Nemtii nu au confirmat oficial zvonurile. Inca!
Nu puteam uita de design, unde paleta minimalista, rosu-alb-negru, se detaseaza de agresivitatea exteriorului si sugereaza bine ADN-ul de Golf GTI. Montantul C, reprezentativ pentru Golf, a fost desprins de corpul principal si face acum corp comun cu aripile spate latite. Mutarea e geniala si tare am vrea s-o vedem pe un viitor GTI.
Interiorul evoca masinile de circuit, insa nu e spartan ci, mai degraba, taios, sau „redus”, daca e sa ne luam dupa spusele designerilor VW. Toate butoanele inutile au fost eliminate. Au supravietuit dar clima, butonul de avarii si cel care activeaza camera onboard, amplasata pe stalpul A si care poate filma atat in fata cat si in spate, precum si selectorul principal. Masina poate fi condusa in trei moduri: „Street”, „Sport” si „Track” si nu-i puteau lipsi comutatorul general si comanda pentru stingatorul de incendii, specifice masinilor de curse. Bordul si consola centrala corespund liniei GTI, dar sunt si mai orientate spre sofer, cu suprafete agresive si taioase. Impresia dura pe care o ai la interior iti e intarita de fibra de carbon si combinatia de Alcantara si piele Nappa. Scaunele din spate au fost inlocuite de un cross bar in stilul masinilor din Porsche Cup, iar volanul e prevazut cu padele optimizate pentru cutia DSG.
Din pacate, va trebui sa asteptam putin pana cand vom vedea desenele de mai sus transpuse in realitate. Dar asteptarea va merita, cu siguranta!