O companie, care căuta să angajeze o recepţioneră cu vârsta sub 30 de ani, le-a cerut candidatelor să includă şi o fotografie în costum de baie, alături de restul documentelor necesare. Anunțul de angajare a atras imediat atenția autorităților competente.
Problema sexismului persistă
Cea care primea jobul avea un salariu lunar de 500 de euro, potrivit detaliilor date de angajator.Anunțul, postat pe mai multe site-uri specializate în locuri de muncă de către o companie de securitate cu sediul la Napoli, stipula că aplicanții trebuie:
-
să fie de sex feminin
-
să nu aibă mai mult de 30 de ani
-
să vorbească fluent limba engleză
-
să aibă propria mașină
-
să aibă "un caracter luminos și un aspect atrăgător
"Vă rugăm să trimiteți o fotografie completă în costum de baie sau ceva similar", se mai cerea în anunțul pentru jobul de 500 de euro net pe lună.
Oltre alla paga da fame, meno di 5 euro per ora, chiedono una foto in costume da bagno per fare la receptionist.
— Il Serpe loco™ (@sempreciro) January 26, 2022
Che gente di merda. pic.twitter.com/lsiFXaqVYI
Ministerul Muncii din Italia a deschis o anchetă. Ulterior, cerință în care se specifica imaginea cu costumul de baie a fost eliminată și anunțul a fost repostat. Totuși. o captură de ecran cu anunțul inițial a fsot distribuită pe scară largă pe rețelele de socializare, stârnind indignare și chiar proteste în Italia.
Napoli are o rată foarte scăzută de femei angajate
Ministrul italian al muncii, Andrea Orlando, le-a cerut inspectorilor instituției pe care o conduce să demareze o anchetă în acest caz.
Chiara Marciani, consilier pe probleme de muncă la Napoli, a declarat: „Vor o fotografie în costum de baie? Ce anunț absurd. Este scandalos din mai multe motive: începând cu căutarea unei femei sub 30 de ani și cu salariul absurd de nepotrivit pentru angajamentul și sarcinile pe care le cere jobul”.
„Problema sexismului persistă… trebuie să se lucreze mult mai mult în privința egalității de gen. Sunt atât de multe probleme care trebuie corectate, în special într-un oraș precum Napoli, care are o rată foarte mică de femei angajate”, a precizat Chiara Marciani pentru The Guardian.
Sexismul a fost, de asemenea, răspândit în reclamele de pe panourile publicitare din Italia, ceea ce a determinat Senatul să interzică anul trecut de pe străzi și din mijloacele de transport reclamele considerate sexiste sau discriminatorii/
Cerința a fost "nepotrivită" spun angajatorii
Compania angajatoare, care își are sediul în cartierul de afaceri din Napoli, a transmis presei italiene că cerința trimiterii unei fotografii în costum de baie a fost „nepotrivită” și a dat vina pe o lipsă de atenție din partea „angajatului neexperimentat” care a redactat anunțul și care nu ar fi înțeles politica firmei în privința egalității de gen.
Foto shutterstock.com