De câte ori ți s-a întâmplat să primești un telefon sau un mesaj de la un client nemulțumit care solicita returul unui produs deteriorat? Clienții nu blamează doar firmele de curierat, ci și firma ta, deoarece nu ai ambalat corespunzător produsul. Așadar, cum să te asiguri că oferi o experiență plăcută clienților? Citește în continuare și află care sunt greșelile de ambalare pe care trebuie să le eviți, astfel încât toate coletele să ajungă în stare excelentă la clienții tăi. 

Probabil nu mai trebuie să menționăm acest lucru, însă una dintre cele mai mari frici ale oricărui comerciant online este returnarea produselor din alt motiv decât cele care depind exclusiv de clienți (spre exemplu măsură greșită). 

În ultimul timp, așteptările consumatorilor pentru transport rapid și gratuit au crescut. Și nu doar atât: aceștia își doresc și  returnarea ușoară a produselor. Experiența de returnare este foarte importantă, deoarece poate face diferența între un client care va fi pierdut de tot sau unul care poate fi convins să cumpere din nou. 

Pentru a evita situațiile în care clienții vor fi pierduți, este nevoie ca produsele să fie ambalate cât mai bine și procesul de retur să fie cât mai ușor. Astfel, prima mare greșeală pe care o poți face este să nu asiguri un ambalaj original care se desface ușor și care nu se deteriorează. De asemenea, în interiorul fiecărui colet ar trebui să existe o etichetă de retur, preplătită, pe care clienții să o lipească pe colet pentru retur. În felul acesta, returnarea este simplă și ușoară.  

Să discutăm și despre ambalarea excesivă, care deși ar putea fi o idee bună pentru a se evita deteriorarea produselor, pentru mediul înconjurător nu este tocmai bine. De asemenea, nici clienții nu apreciează acest lucru, din niciun punct de vedere. Nimeni nu dorește să primească un colet care să fie împachetat în alt colet spre exemplu. Ce poți face în acest caz? Alege materiale care protejează cu adevărat. Spre exemplu, optează pentru plicuri de curierat cu folie cu bule separată pentru produsele care nu sunt fragile, însă care vrei să ajungă în stare impecabilă la destinație (spre exemplu o carte). 

Pentru produsele fragile, întotdeauna alege plicuri cu bule, dacă sunt de mici dimensiuni. În caz contrar, dacă optezi pentru cutii, înauntru nu pune foarte multă umplutură. Alege dimensiunea potrivită de cutie pentru produsul tău și astfel va fi nevoie de mai puțină umplutură. În acest fel, vei evita supra împachetarea, iar clienții și mediul înconjurător îți vor mulțumi. 

Acestea fiind spuse, dacă vrei să ajungă coletele întregi la clienți și să îi mulțumești, evită aceste greșeli de ambalare! 

Foto: Freepik.com