Într-un cartier de birouri din centrul Parisului, bărbaţi îmbrăcaţi în costume, cu alură de bancheri, dar şi tineri nonconformişti aşteaptă câte treizeci de minute prepararea unui chebap.
Restaurantul "Grille" prepară chebapuri şi sendvişuri din frigărui la grătar, tăiate fin şi puse într-o felie de pâine alături de crudităţi.
Carnea provine de la un faimos măcelar parizian, Hugo Desnoyer, iar pâinea este preparată din făină bio. Marinata rafinată este făcută din rozmarin, usturoi roz şi chiar puţin sake, o băutură alcoolică japoneză preparată din orez fermentat.
Preţul unui chebap este de 8,50 euro.
Cei interesaţi mai pot plăti trei euro pentru cartofi prăjiţi şi pot obţine preţul unui meniu din fast-food-urile pariziene.
"Am deschis într-o perioadă despre care am crezut că este dificilă, in iulie. Succesul ne-a surprins, a declarat pentru AFP Jérôme Copentipy, managerul restaurantului "Grillé".
"Chebapul a avut o reputaţie proastă, fiind realizat din multe alimente congelate şi multe dintre ele de proastă calitate. A fost, aşadar, o plăcere vinovată, doar că, acum, poate fi consumat fără probleme", a adăugat acesta.
Reţeta chebapului de la "Grillé" a fost pregătită de Frédéric Peneau, care a lucrat la două dintre cele mai bune restaurante din Paris, "Le Dauphin" şi "Le Chateaubriand".
În acelaşi timp, doi britanici Michael Greenwold şi James Whelan au vrut să redescopere gustul peştelui şi al chipsurilor din copilăria lor.
Din iulie, cei doi servesc în "The Sunken chip" propria lor versiune a peştelui prăjit servit cu chipsuri, o gustare tipică "fast-food-ului" britanic.
"Peştele nostru vine din Finistère, vestul Marii Britanii, de la un prieten", a explicat James Whelan.
Peştele este servit cu "chipsuri englezeşti". "Facem singuri preparatele, doar din peşte şi chipsuri, dar la cel mai înalt nivel", a mai spun James Whelan.
Produsele provin de la acelaşi furnizor ca al lui "Roseval", unul dintre cele mai cunoscute restaurante din Paris, al cărui bucătar-şef este Michael Greenwold.
Pe de altă parte, Brice Morvent, un fost concurent al emisiunii de televiziune "Top Chief", este, în prezent, foarte cunoscut pentru hamburgerii pe care îi prepară.
"Generaţia 20-40 de ani s-a născut cu fast-food. Tentaţia este peste tot. Nouă ne place gustul, deşi ştim că este rău", a spus bucătarul-şef de la "Comptoir de Brice".
Acesta şi-a dezvăluit reţetele sendivişurilor şi ale deserturilor pe care le prepară în cartea sa "Junkfood, 100% maison avec des produits frais", publicată în acest an.
De asemenea, popularitatea produselor bio a revoluţionat industria "fast-food", asociată cu produsele foarte sărate şi foarte condimentate, care reprezintă una din cauzele afecţiunilor cardiovasculare, obezităţii şi diabetului.