Cei care deschid pachetele vor auzi de fiecare dată înregistrări audio care îi avertizează în legătură cu riscurile pe care le implică fumatul. Mesajele atrag atenţia asupra legăturii dintre fumat şi fertilitate, oferind şi un număr de telefon la care cei ce care vor să renunţe la fumat pot suna pentru ajutor , scrie bbc.co.uk.
Pachetele, inventate de o echipă de cercetători de la Universitatea din Stirling, Marea Britanie, se află deocamdată în etapa de testare. Metoda de avertizare audio a rezultat ca fiind eficientă în urma testelor efectuate în categoria femeilor cu vârste cuprinse între 16 şi 24 de ani. Cercetările vor continua pe grupuri mai mari de bărbaţi şi femei, cu vârste de peste 16 ani.
Invenţia a fost primită pozitiv, ca sugestie de a apela mai mult la creativitate "pentru a promova mesaje despre sănătate şi eliberare de dependenţă ca alternative la tabac", potrivit Sheilei Duffy, de la asociaţia de caritate anti-fumat Ash Scotland.
"Avem nevoie de o cercetare precisă pentru a evalua impactul potenţial al oricărei idei noi de împachetare în cazul oamenilor din toate categoriile de vârste. Această cercetare recentă, efectuată în rândul femeilor tinere care fumează, nu a sugerat că o asemenea împachetare ar face ţigările mai atractive pentru ele", a mai spus Duffy.
Alison Cox, de la Centrul britanic de cercetare a cancerului, a spus că a asigurat fonduri pentru cercetările în cazul invenţiei celor de la Universitatea din Stirling ca să vadă "dacă instrumentele de marketing ale industriei tutunului pot fi folosite pentru a-i ajuta, de fapt, pe fumători să renunţe".