"Prototipul 3.0 nu a avut prea mult de suferit", iar piesele avariate sunt mai ales elemente ale caroseriei din carbon, a declarat purtătorul de cuvânt al Aeromobil, Stefan Vadocz, care a refuzat să comenteze cauzele accidentului.
Incidentul a avut loc la 8 mai atunci când vehiculul — jumătate mașină, jumătate avion — zbura la o înălțime de 274 de metri, condus de inventatorul său, Stefan Klein. Acesta a activat parașuta capabilă să frâneze mașina zburătoare, iar vehiculul s-a prăbușit la sol fără ca pilotul să fie rănit.
"Astfel de incidente survin în procedurile obișnuite de testare, iar motivele pot fi nenumărate, astfel încât nu sunt divulgate publicului. Noi o numim 'aterizare în caz de urgență' ", a explicat Vadocz. Prototipul 3.0 nu va mai zbura, dar va fi folosit pentru teste și va fi expus la Expo 2015 de la Milano.
Societatea dezvoltă deja un nou prototip și speră să primească comenzi pentru mașina zburătoare în 2017, urmând să livreze primele modele în 2018. Prețul ar trebui să fie apropiat de cel al mașinilor de lux, ceea ce înseamnă aproape jumătate de milion de euro.