Afirma autorii unui studiu, care au facut apel la teoriile formulate de Charles Darwin pentru a decripta "codurile" retelelor de socializare.

Rezultatele acestui studiu arata faptul ca semnalele asociate capacitatii de reproducere influenteaza deciziile oamenilor in materie de prietenie, a declarat cercetatorul olandez Piet Kommers.

"Oamenii sunt atrasi de persoane care par sanatoase, fericite si productive - in sensul sexual al termenului. Este o lege a evolutiei unanim admisa", a adaugat savantul olandez.

Cercetatorii de la Universitatea Twente din Olanda au creat patru profiluri pe Facebook, folosind imaginile unui barbat si unei femei considerati ca fiind neutri din punct de vedere al atractivitatii, intr-un test de preevaluare.

Doua pagini pe Facebook au fost create pentru fiecare dintre ei: o pagina cu fotografiile a doi "prieteni" seducatori - un barbat si o femeie - si o doua pagina cu fotografiile unor "prieteni" putin atragatori.

Profilurile erau de altfel identice, precizand localitatea de rezidenta, data nasterii, pasiunile si preferintele cinematografice, muzicale si din domeniul televiziunii ale titularului.

Cercetatorii au aratat apoi profilurile unui esantion de 74 de studenti cu varstele cuprinse in intervalul 21-31 ani, care au fost invitati sa evalueze "atractivitatea sociala" a posesorilor lor.

Participantii au completat apoi un chestionar in care se regaseau intrebari precum "Cred ca el (ea) ar putea fi prieten (a) cu mine?" sau "Ar fi agreabil sa am o relatie cu el (ea)?".
Cercetatorii olandezi au observat ca participantii aveau tendinta de a alege mai degraba profilurile cu prieteni "seducatori".

"Felul in care arata prietenii de pe Facebook influenteaza, de fapt, perceptia pe care oamenii o au despre proprietarul profilului. Mai exact, gradul de atractivitate al persoanelor care ii sunt asociate pe Facebook are o influenta pozitiva directa asupra propriei atractivitati sociale", au explicat autorii studiului.

Studiul, ce a fost publicat in International Journal of Web Based Communities, a evidentiat, totodata, faptul ca un numar mai mare de prieteni cu un aspect fizic seducator este deosebit de important pentru gradul de popularitate al utilizatoarelor de Facebook.

Autorii studiului sustin ca si reciproca acestei axiome este valabila. Un profil cu fotografii neatragatoare ar putea afecta gradul de atractivitate al indivizilor sau companiilor care utilizeaza retele sociale, au avertizat cercetatorii olandezi.