Utilizatorii care postează cu regularitate pe internet mesaje negative sau comentarii negative se simt ceva mai relaxaţi după postare, însă, în ansamblu, ei tind să devină, cu timpul, tot mai furioşi şi mai frustraţi, informează dailymail.co.uk.
Autorii unui alt studiu spun că citirea de mesaje negative scrise de alte persoane, urmată de postarea propriilor mesaje agresive, este asociată cu schimbările de dispoziţie.
"Disputele online seamănă cu aruncarea de gaz pe un foc. Internetul scoate la iveală problemele asociate cu impulsivitatea mai mult ca oricare alt mediu", afirmă autorul studiului, Ryan Martin, profesor de dezvoltare personală şi psihologie la Universitatea Wisconsin-Green Bay.
"E uşor să răspunzi chiar atunci, când eşti nervos", a adăugat el.
Deşi studiul s-a concentrat doar asupra site-urilor specializate în polemici online, autorii săi consideră că el are implicaţii importante şi pentru reţelele de socializare Facebook şi Twitter şi chiar pentru site-urile şi blogurile specializate în postarea de ştiri de interes general.
În opinia autorilor, statutul de utilizator anonim, care îşi ascunde identitatea reală în spatele unui pseudonim, alături de factorul denumit "distanţă socială", reduc capacitatea individului de a se controla sau de a rămâne prudent în legătură cu felul în care interacţionează cu ceilalţi.
Site-urile care funcţionează ca "un sac de box virtual" stimulează comportamentele dăunătoare, spune Ryan Martin. "Multe dintre aceste site-uri încurajează postarea de mesaje agresive ca metodă de depăşire a furiei. Ei cred că această «descărcare» este o abordare sănătoasă, dar nu este deloc aşa", a adăugat el.
Deşi nu e nimic greşit în faptul de a te înfuria, Ryan Martin crede că abordarea cea mai sănătoasă ar consta în concentrarea utilizatorului asupra rezolvării acelor probleme care îi nemulţumesc.