Cercetătorii de la Universitatea Virginia şi de la Şcoala de Afaceri din Londra afirmă că numărul "perfect" de prieteni pe Facebook variază în funcţie de ţară şi depinde de factorii socio-economici, informează dailymail.co.uk.
Shigehiro Oishi, profesor de psihologie la Universitatea Virginia, şi Selin Kesebir, de la Şcoala de Afaceri din Londra, au realizat două studii legate de beneficiile utilizării strategiilor în reţelele de socializare, ce au fost publicate în revista "Psychological Science".
"În era Facebook, mulţi americani tind să opteze pentru o strategie globală, superficială în privinţa reţelelor de socializare", afirmă cei doi cercetători.
"În afara Statelor Unite, a avea mulţi prieteni pe reţelele de socializare nu este un lucru văzut cu ochi buni peste tot", mai precizează aceştia.
Unul dintre motivele pentru care americanii preferă această strategie în reţelele de socializare este faptul că se mută destul de des.
Un alt factor ce determină prietenii de pe Facebook este cel economic:
"Când situaţia economică este bună, prietenii tăi nu au atât de multă nevoie de ajutor de la tine, fie pentru a plăti o factură de la spital sau pentru a sta cu copiii lor, aşa că o reţea largă de prieteni este uşor de menţinut.
Dar atunci când nu este atât de bună, a avea mulţi prieteni poate determina costuri mai mari în privinţa timpului şi a resurselor" , au constatat cei doi cercetători.
Numărul prietenilor pe care o persoană îl are pe Facebook este determinat, astfel, şi de disponibilitatea acesteia de a-şi ajuta prietenii, financiar sau în alt mod.