Hashtagul funcţionează ca o etichetă şi permite marcarea unei postări pe profil ca făcând parte dintr-o discuţie mai amplă pe acel subiect, care poate fi accesată prin apăsarea hashtagului respectiv.

Recunoscut prin semnul ”#” plasat în faţa cuvântului, hashtagul putea fi folosit şi înainte pe Facebook, dar de acum încolo serveşte ca funcţie a reţelei de socializare, putând fi accesat prin click şi activând fluxul tuturor postărilor ce conţin termenul respectiv.

Potrivit articolului publicat pe blogul oficial Facebook, noua opţiune permite:

- căutarea unui hashtag specific în bara de căutare, de exemplu #NBAFinals

- acccesarea prin click a hashtagurilor care provin din servicii externe, precum Instagram

- compunerea postărilor direct din fluxul care conţine hashtagurile.

”Hashtagurile sunt doar primul pas spre a ajuta oamenii să descopere mai uşor ce spun alţi utilizatori despre un anumit subiect şi să participe la discuţii publice”, a scris Greg Lindley pe blogul Facebook. Vom continua să dezvăluim mai multe funcţii în următoarele săptămâni şi luni, incluzând hastagurile populalare şi perspective mai ample, care să ajute la descoperirea mai multor conversaţii din toată lumea.”

În acest sens, Lindley oferă ca exemplu amploarea creată pe Facebook de episodul ”Red Wedding” din cunoscutul serial ”Game of Thrones”, care a fost menţionat de 1,5 milioane de ori de către utilizatorii americani în postările de pe reţeaua de socializare. Premiile Oscar din acest an au generat 66,5 miilioane de interacţiuni pe Facebook - like-uri, comentarii şi postări.

Folosirea hashtagurilor va fi limitată iniţial la căutarea elementară; etichetele nu vor putea fi combinate deocamdată, cu opţiunile Graph Search, motorul de căutare introdus recent de Facebook, scrie Wired.com.