că îşi va revizui politica în materie de conţinuturi "ofensatoare" şi că paginile cu propuneri sau glume sexiste sau jignitoare nu vor mai fi protejate de anonimat.
"Lansăm astăzi (miercuri, n.r.) «paginile verificate», pentru a ajuta utilizatorii să găsească conturi autentificate ale celebrităţilor şi companiilor pe Facebook", a explicat miercuri grupul, care are sediul în California, pe blogul său oficial.
"Veţi vedea o «insignă» albastră postată în dreptul numelor lor", a adăugat Facebook, citat de AFP.
"Este vorba de conturile unui număr mic de personalităţi publice (celebrităţi, jurnalişti, oficiali guvernamentali, mărci şi companii populare), care au mulţi fani", a mai precizat reţeaua de socializare.
Simbolul utilizat de Facebook pentru autentificarea acestor pagini nu este acelaşi cu cel utilizat de Twitter în aceleaşi scopuri.
Totodată, paginile pe care există conţinuturi ofensatoare, sexiste etc. nu vor mai fi protejate de anonimat, după ce acestea au stârnit protestele utilizatorilor reţelei de socializare.
"Paginile pe Facebook pot fi anonime şi acest lucru este important, oamenii pot începe revoluţii aici", a spus un oficial al grupului, într-o conferinţă care a avut loc miercuri. Acesta a adăugat că Facebook este îngrijorat de conţinuturile jignitoare la adresa femeilor sau altor grupuri şi din acest motiv aceste pagini nu vor mai fi anonime.
Decizia a fost luată după ce oficialii reţelei de socializare şi-au dat seama că sistemul de identificare şi eliminare a textelor marcate de ură sau jignitoare nu este atât de eficace pe cât şi-au dorit.
Modificările au fost anunţate la o săptămână după lansarea unei campanii a grupului Women, Action & The Media, care este de părere că reţeaua de socializare "permite de mult timp conţinuturile care aprobă violenţa la adresa femeilor".
Oficialii Facebook spun că mare parte din aceste conţinuturi au fost eliminate de pe reţea, însă au mai rămas pagini cu conţinut "deplasat sau oribil", pe care ei nu îl susţin. Oficialii Facebook au spus că le analizează şi explică autorilor lor că, dacă doresc să rămână pe reţea, conţinuturile trebuie semnate. Se pare că un procent ridicat dintre aceşti utilizatori au ales să nu mai publice aceste conţinuturi.