potrivit datelor prezentate vineri de compania de cercetare a pieţei Strategy Analytics.
Cota de piaţă a Samsung a urcat de la 19,9% la 30,4%, în timp ce Apple a avansat de la 19% la 19,4%, potrivit companiei Strategy Analytics, citată de Bloomberg.
Între timp, Nokia a căzut de la 15,8% la 5% din livrările de smartphone-uri la nivel mondial.
"Bugetele mari de marketing, canalele extinse de distribuţie şi portofoliul atractiv de produse au permis Samsung şi Apple să-şi consolideze controlul asupra industriei smartphone. Nokia suferă în absenţa unui telefon-erou veritabil în gamă care să poată fi considerat ucigaşul iPhone 5 sau Galaxy S III", comentează Linda Sui, analist la Strategy Analytics.
Samsung a vândut anul trecut 213 milioane de smartphone-uri, faţă de 97,4 milioane în 2011, în timp ce livrările Apple au urcat de la 93 milioane la 135,8 milioane unităţi. Vânzările Nokia au coborât de la 77,3 milioane la 35 milioane de telefoane inteligente.