În afară de Noua Zeelandă, tableta iPad Mini a mai fost pusă în vânzare în Australia, Hong Kong, Japonia, Coreea de Sud şi Singapore. Spre deosebire de neo-zeelandezi, sud-coreenii au luat cu asalt magazinul Apple din Seul.
Lansarea iPad Mini reprezintă un capitol nou pentru Apple în încercarea de a-şi menţine poziţia de lider în sectrorul IT, întrucât este primul produs nou important introdus de la decesul cofondatorului Apple Steve Jobs, potrivit cotidianului Wall Street Journal.
Puţine persoane s-au aliniat în faţa unui magazin Apple din Noua Zeelandă vineri, dar chiar şi aşa, stocurile s-au redus rapid.
Şeful companiei Dick Smith Electronics, Craig Douglas, a declarat că retailerul a primit doar câteva sute de iPad Mini pentru întreaga ţară, pe care a estimat că le va epuiza vineri.
"Evident nu vrem să atragem atenţie foarte mare, deoarece nu vrem să dezamăgim clienţii. Nu am avut un stoc prea mare", a spus el.
Compania Yobee, retailer de produse Apple, a avertizat încă de la prânz clienţii că stocurile sunt pe terminate.
Tableta iPad Mini, care începe de la 329 dolari pentru cea mai ieftină versiune, cu 16 GB, a fost anunţată odată cu o serie de îmbunătăţiri aduse liniei de produse, inclusiv computerelor Mac şi tabletei iPad clasice.
Analiştii se aşteaptă la scene mult mai calme pentru prima zi de vânzare a iPad Mini, comparativ cu lansări precum cea a iPhone 5, când numeroşi fani au stat la cozi foarte mari pentru a fi printre primii care pun mâna pe noul dispozitiv.
Citeşte şi: APPLE a lansat IPAD MINI, iMac, MacBook Pro.
Motivul este că iPad Mini vizează doar un anumit segment al potenţialilor clienţi iPad, din cauza specificaţiilor tehnice mai slabe şi ecranului de calitate mai redusă, potrivit analistului Gene Munster, de la firma Piper Jaffray. În plus, tabletele cu cipuri care asigură suport pentru trafic de date mai intens în reţelele mobile vor fi introduse la vânzare abia în câteva săptămâni.
Piper Jaffray estimează că Apple va vinde 1,5 milioane de tablete iPad Mini în acest weekend. În martie, când Apple a lansat penultimul model al iPad clasic, vânzările au fost de 3 milioane de unităţi, iar pentru iPhone 5 în septembrie de 5 milioane de unităţi.
Analiştii vor urmări indicii despre cum va reuşi Mini să concureze cu produse ale Amazon şi Google. Adevăratul test va fi însă reprezentat de vânzările din timpul sărbătorilor.
Unii investitori sunt îngrijoraţi în privinţa Apple după lansarea controversată a serviciului de hărţi, care a dus chiar la o restructurare la nivelul conducerii. Acţiunile Apple au pierdut aproape 15% în acest context şi au închis joi la 596 de dolari.