Un studiu realizat de Brian Wansink, de la Universitatea Illinois, a analizat legaturile dintre felul in care produsele sunt prezentate si cantitatea pe care clientii o mananca.
"Pe langa foame, oamenii decid sa manance pentru ca vad mancarea, pentru aspectul social al mancatului (ca sa fie cu alte persoane), sau pur si simplu pentru ca nu au altceva de facut", spune Wansik. Restaurantele incearca sa profite de acest lucru si sa atraga clientii prin pozitionare si prin felul in care sunt amenajate.
In primul rand, fast-food-urile sunt amplasate in zone aglomerate sau in centre comerciale, pentru ca oamenii sa manance atunci cand se duc undeva sau cand fac cumparaturi, chiar daca nu le e foame. In al doilea rand, restaurantele folosesc imagini cu produsele lor, pentru a-i face pe potentialii clienti sa creada ca le e foame.
Pentru a profita de componenta sociala a mancatului, fast-food-urile au amplasat mese si scaune, astfel ca oamenii se pot intalni, pot discuta, avand astfel tendinta sa ramana mai mult si sa consume si alte produse.