Adrian North, de la Heriot-Watt University, Edinburgh, a realizat un studiu elaborat, la care au participat 36,000 de subiecti din intreaga lume, pentru a vedea care este exact legatura dintre persoanlitate si gusturile muzicale.
North spune ca studiul este extrem de folositor in marketing si in industria muzicala, care se confrunta cu vanzarile in declin. Astfel, daca se intelege persoanlitatea clientului atunci se va putea sti si care sunt gusturile sale muzicale astfel creandu-se produse specifice pentru ei.
Clasificarea personalitatilor, in functie de genul de muzica preferat:
blues – cu o parere buna despre sine, creativi, sociabili, calmi, dezinvolti;
jazz – cu o parere buna despre sine, creativi, sociabili, dezinvolti;
muzica clasica – cu o parere buna despre sine, creativi, introverti, dezinvolti;
rap – cu o parere buna despre sine, sociabili;
opera - cu o parere buna despre sine, creativi, calmi;
country – muncitori, sociabili;
reggae – cu o parere buna despre sine, creativi, cam lenesi insa, sociabili, calmi, dezinvolti;
dance – Creativi, sociabili, nevrotici;
indie – cu o parere proasta despre sine, creativi, cam lenesi, nevrotici;
rock/heavy metal – nu au incredere in sine, creativi, cam lenesi, deloc sociabili, calmi, dezinvolti;
pop – cu o parere proasta despre sine, deloc creativi, muncitori, sociabili, calmi, deloc dezinvolti;
soul – cu o parere proasta despre sine, creativi,sociabili, calmi, dezinvolti.