Plecând de la acest concept, de a apela la comunitate ca la un potenţial finanţator, o firmă din Hong Kong a avut ideea de a se folosi de celebrul but Astfel, compania respectivă a găsit o modalitate de a valorifica "like-urile" de pe Facebook, acestea devenind un mijloc de a obţine donaţii pentru anumite cauze umanitare. Totodată, companiile care donează bani pot beneficia de pe urma reacţiilor pozitive apărute, informează CNN.
Cofondatoarea companiei, Kelly Yim, şi-a părăsit locul de muncă dintr-o bancă pentru a crea Likefunding.me, un sistem de pe urma căruia pot profita operele de caritate, proiectele creative, dar şi companiile care donează.
"Vrem să-i mobilizăm pe oameni să împărtăşească poveşti interesante despre proiecte creative care sunt sponsorizate de anumite companii. Prin această metodă, putem genera o expunere media care poate fi măsurabilă de către companii. Ştim că anumite proiecte au capacitatea de a deveni virale. Vrem să creăm un sistem care le permite oamenilor să facă bani din această expunere media", a declarat Kelly Yim, care a explicat că logo-urile companiilor sunt transmise mai departe ori de câte ori proiectul respectiv primeşte un like sau un share.on "Like" de pe Facebook.
Pentru un astfel de serviciu, companiile pot plăti între 1.500 sau 2.000 de dolari, în timp ce utilizatorii de pe Internet au la dispoziţie un meniu de proiecte, pentru care pot da "like". Fiecare "like" poate aduce aproximativ 20 de cenţi şi duce mai departe logo-ul sponsorului.
Compania se bucură deja de succes, ţinând cont de faptul că a fost creată doar de şase luni, iar pe Internet a fost lansată în luna august.
Un proiect de succes îl reprezintă un director de şcoală din Hong Kong, care a renunţat la slujbă şi a creat o organizaţie de caritate prin care oferă tutoriale pentru copiii fără posibilităţi materiale.
"În numai câteva ore, a generat 5.000 de like-uri şi 8.000 de share-uri. Rezultatele au fost impresionante, pentru că expunerea de care a beneficiat proiectul respectiv a fost cu mult mai mare decât dacă se făcea publicitate în presa locală", a explicat Kelly Yim.