Dezavantajele, însă, țin de puterea de concentrare și de faptul că nu întotdeauna ne găsim motivaţia necesară de a fi productivi. În remote work poate interveni rapid rutina. Iată cateva trucuri pe care le poți aplica pentru a fi mai eficient și pentru a câştiga timp pentru tine.
Fă-ți un plan zilnic - stabilește trei priorități
O capcană a muncii de acasă este faptul că devine dificil să mai delimitezi viața personală de cea profesională. De aceea, primul pas este să îţi stabilești un orar de lucru pe care să-l respecți chiar dacă termini sau nu toate task-urile programate în acea zi. Atunci când îți stabilești un timp limită, vei găsi metode prin care să devii mai productiv și mai eficient. Vei învăța să prioritizezi lucrurile importante, astfel încât să te încadrezi în programul stabilit de tine. Un alt lucru pe care îl poți face este ca la începutul zilei să-ți notezi într-o agendă primele trei obiective pe care vrei să le bifezi în intervalul de lucru stabilit. Pentru fiecare task notează timpul estimat pentru rezolvarea lui. În felul acesta, îți vei putea monitoriza munca și vei observa ce aspecte pot fi îmbunătățite, astfel încât să devii mai eficient și productiv.
Salvează timp plătind facturile online
Abonamentele lunare, taxele periodice, ratele, aranjamentele de leasing, facturile de utilităţi şi telefon pot fi plătite online fără să mai pierzi ore bune deplasându-te până la sediul agențiilor. Serviciile de internet banking te pot ajuta să eficientizezi timpul atunci când ai nevoie. Chiar și o asigurare RCA pentru mașina ta o poți plăti direct de acasă. Există anumite agenții unde poți obține online oferte comparative pentru asigurări RCA, Locuință, Călătorie și Răspundere civilă profesională. Polițele pot fi plătite cu cardul bancar printr-un sistem securizat, modern, sigur, și sunt adaptate legislației în vigoare.
Maximizează-ți distragerile
Eficiența și productivitatea merg mână în mână cu capacitatea de a ne concentra 100% pe un singur obiectiv. Însă, acest lucru poate fi dificil mai ales pentru tăticii cu copii acasă. Atunci când se poate, este important să le explici celor mici, pe înțelesul lor, că dacă vorbești la telefon, ești într-un call video sau muncești de la laptop, este necesar să nu fii întrerupt des. Ideal este să găsești echilibrul dintre timpul petrecut cu copilul și timpul dedicat muncii. Setarea unor reguli poate fi sănătoasă pentru toți membrii familiei.
De asemenea, o mare parte din concentrare se pierde atunci când verificăm notificările primite pe email sau în rețelele sociale. Cel mai indicat este să le dezactivezi dacă ai nevoie să te concentrezi pentru încheierea unui anumit task și să le verifici abia când ai terminat ce era important. Pentru asta poți folosi chiar și aplicații Android, de exemplu, aplicația Quality Time oferă funcția „Take a break” prin intermediul căreia îți setezi o perioadă de limitare a accesului la anumite site-uri ca să te concentrezi pe activitățile pe care le ai de realizat.
Organizează-ți un spațiu de lucru
Dacă nu ai un birou acasă, poți transforma orice spațiu din locuinţă în colțul tău de lucru. Alege un loc ferit de zgomot și care să aibă acces la lumina naturală, de exemplu, dacă balconul tău este închis, îl poți amenaja astfel încât să îl transformi într-un birou modern. Asigură-te că ai tot echipamentul necesar la îndemână pentru a fi productiv. Asta te va ajuta să îţi construiești un mindset potrivit de lucru de fiecare dată când te așezi la birou și vei fi mai puțin distras de obiectele din locuință care te-ar duce mai mult cu gândul la relaxare decât la ziua de muncă.
Sursa foto: Shutterstock