Astfel, faptul de a avea sute de prieteni pe reţeaua de socializare Facebook ar putea părea o dovadă de popularitate şi fericire, însă, de fapt, sugerează chiar contrariul, potrivit dailymail.co.uk.

Cercetătorii de la Colby College din Maine au comparat trăsăturile de personalitate cu nivelul de fericire al oamenilor, pe un eşantion de aproximativ 16.000 de persoane, pe o perioadă de patru ani.

Persoanele care, la începutul studiului, au fost considerate extrovertite au înregistrat o îmbunătăţire graduală a stării de bunăstare, dar, pe măsură ce stările de bunăstare şi fericire creşteau, participanţii deveneau mai introvertiţi şi retraşi.

Acest lucru sugerează că un număr mare de prieteni îi poate face, în cele din urmă, pe utilizatorii Facebook mai puţini sociabili şi poate accentua starea de tristeţe - opusul a ceea ce se aşteptau cercetătorii.

Christopher Soto, de la Colby College, autorul principal al studiului, a adăugat că acest lucru s-ar putea întâmpla din cauză că participanţii simt nu mai au nevoie să îşi facă noi relaţii.

Oamenii de ştiinţă au analizat trăsăturile de personalitate şi nivelul de bunăstare în cazul a 16.367 de participanţi, care au fost chestionaţi, în mod repetat, pe o perioadă de patru ani.

Astfel, oamenii de ştiinţă au fost capabili să analizeze ce aspecte ale personalităţii de la începutul studiului au prezis stările de bunăstare ulterioare şi dacă nivelul de bunăstare de la începutul studiului a fost asociat cu schimbările de personalitate ulterioare.

Rezultatele au arătat că persoanele "care au fost la început extrovertite, agreabile, conştiincioase şi stabile din punct de vedere emoţional au devenit mai binedispuse". Însă, în acelaşi timp, deveneau mai introvertite.

Acest lucru sugerează că influenţa personalităţii asupra bunăstării a fost "într-un fel mai puternică" decât cea a bunăstării asupra personalităţii, dar amândouă au fost importante la formarea relaţiilor.

Studiul a fost publicat în Journal of Personality.

Recent, cercetătorii din Ohio au arătat că fotografia de profil de pe reţeaua de socializare Facebook le "spune" prietenilor sau potenţialilor prieteni tot ce au nevoie să ştie pentru a-şi forma o impresie despre cineva, astfel că nu mai este nevoie de un schimb de cuvinte virtual. Într-un experiment recent, studenţii care au văzut fotografia publicată de un coleg pe Facebook, în care apărea că se distrează alături de câţiva prieteni, au considerat acea persoană ca pe una extrovertită, chiar dacă pe profilul său scria că nu este o persoană foarte prietenoasă.