Pe Alexandru Tomescu l-am cunoscut cand am facut un interviu pentru DeBarbati. Este unul dintre cei mai modesti si mai talentati oameni din Romania. Cand am realizat interviul cu el se pregatea pentru Gala Twin Art - gala organizata de catre HHC România, un eveniment anual a carei prima editie a avut loc pe 20 martie 2013 la Ateneul Roman din Bucuresti.
In septembrie 2012 violonistul Alexandru Tomescu a decis sa se alăture sustinatorilor HHC România, fapt care a dus gandul Twin Art la concretizare. Tomescu a decis sa isi puna talentul si daruirea in slujba Fundatiei Hope and Homes for Children Romania.
In primavara lui 2013 Alexandru Tomescu merge mai departe. Si organizeaza Turneul Naţional Stradivarius Bach to Basics. Unul dintre scopurile acestui turneu a fost sa puna in valoare spatiile generoase ale celor 12 catedrale din cele 12 orase care au gazdui spectacolul: Braşov (10 mai 2013), Târgu Mureş (11 mai 2013), Cluj-Napoca (13 mai 2013), Baia Mare (14 mai 2013), Oradea (16 mai 2013), Timişoara (18 mai 2013), Dumbrăveni (20 mai 2013), Iaşi (22 mai 2013), Bacău (23 mai 2013), Constanţa (25 mai 2013), Piteşti (27 mai 2013) şi Bucureşti (29 mai 2013).
Editia 2013 a Turneului Naţional Stradivarius a fost dedicată fundaţiei Hope and Homes for Children România. Alexandru Tomescu este susținător al acesteia din 2012. Având ca deviză „O casă şi o familie pentru fiecare copil”, Hope and Homes for Children este o fundaţie care în cei 15 ani de activitate a reușit să închidă toate orfelinatele de tip vechi din judeţul Maramureş, schimbând viețile a aproape 20.000 de copii, pe care i-a relocat fie în familiile de provenienţă, fie în asistenţă de tip maternal, fie în case de tip familial, oferindu-le o şansă la o viaţă cât mai apropiată de normalitate.
Am fost martorul ultimului spectacol din cadrul Turneului Naţional Stradivarius la Catedrala Romano-Catolica Sfantul Iosif din Bucuresti. Sute de oameni au venit sa vada pe viu magia lui Alexandru Tomescu. 2 ore si jumatate Tomescu a incantat audienta cu Sonatele si Partitele de Johann Sebastian Bach.
A fost o seara magica, o seara plina de emotie si de bucurie, o seara in care timp de 2 ore si jumatate am uitat de toate problemele zilnice si m-am bucurat alaturi de cei prezenti de magia viorii lui Alexandru Tomescu.
„Cea mai mare întâlnire din viată mea: Bach. După el, Dostoievski; apoi scepticii greci, apoi Buddha… pe urmă, dar ce mai contează ce vine pe urmă…” (Emil Cioran, Caiete III, 1969 - 1972 )
Se spune adesea că Sonatele şi Partitele lui Bach sunt considerate testul suprem de măiestrie pentru orice violonist. Şi asta nu doar datorită dificultăților tehnice, ci şi gradului de expresivitate artistică pe care trebuie să-l exprime un singur instrument. Alexandru Tomescu a ales să dea acest test în Turneul Stradivarius 2013, abordând pentru prima dată integrala Sonatelor şi Partitelor lui Bach, despre care spunea: “Când vine vorba despre compozitori care-mi plac, e o listă întreagă. Bach e undeva deasupra acestei liste. El a scris Biblia violoniştilor – cele Şase Sonate şi Partite pentru vioară solo, singura partitură pe care aş lua-o cu mine pe o insulă pustie.”
Sa nu uitam de scopul acestui turneu: strangerea de fonduri pentru copilasii care au mai mare nevoie de o viata mai buna.
"La Constanta ne-am aflat sub amenintarea furtunii, doar in biserica romano-catolică "Sf. Anton de Padova" a fost senin, a rasunat Bach si s-au donat 3370 de lei pentru HHC Romania. Va multumim si ne pregatim pentru ultimele doua opriri Bach to Basics: Pitesti si Bucuresti." Alexandru Tomescu pe contul oficial de Facebook.
De ce nu a cantat si in Bisericile Ortodoxe
Alexandru Tomescu și Quartz Media Production doresc să dezmintă știrile conform cărora Turneul Naţional Stradivarius Bach to Basics ar fi fost „interzis” în Bisericile Ortodoxe de către Biserica Ortodoxă Română.
Alexandru Tomescu a decis ca ediţia din 2013 a Turneului Naţional Stradivarius să se desfăşoare în Biserici deoarece acestea reprezintă în viziunea sa spaţiul ideal pentru a asculta muzica Sonatelor şi Partitelor de Johann Sebastian Bach. Atât violonistul, cât şi organizatorii evenimentului ţin să sublinieze că găzduirea Turneului Naţional Stradivarius nu a fost refuzată de BOR, tocmai pentru că nimeni dintre cei implicaţi în realizarea evenimentului nu a adresat o cerere în acest sens către instituţia amintită, cunoscându-se a-priori restricţiile existente în cadrul cultului ortodox în ceea ce priveşte muzica instrumentală.
Prin urmare, de la bun început, organizatorii Turneului Naţional Stradivarius s-au adresat în exclusivitate parohiilor Romano-Catolice, Protestante şi chiar Armeneşti, ştiind că aceste confesiuni acceptă cântul instrumental în cadrul bisericilor lor.