Noul news feed prezentat de Facebook are ca obiectiv şi păstrarea poziţiei de lider a companiei în domeniul social media, în faţa Twitter şi Google.
Sub presiunea investitorilor, de a genera venituri mai mari, directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a adăugat noi servicii pentru a atrage utilizatorii să se logheze mai mult şi mai des, în special de pe telefoanele mobile.
Compania se confruntă uneori cu opoziţia faţă de schimbare din partea utilizatorilor îngrijoraţi de respectarea confidenţialităţii şi publicitatea nedorită, sau a celor care vor ca site-ul să rămână aşa cum este.
"Orice schimbare deranjează oamenii, pentru că se obişnuiesc cu anumite lucruri. Nu ştim cum vor trata publicitatea în acest format, ar putea fi unele probleme aici. Pe ansamblu, aş spune că sunt schimbări pozitive", a declarat Greg Sterling, analist la firma Opus Research din San Francisco
"Pe măsură ce lumea se schimbă, compoziţia serviciului de ştiri se schimbă şi ea. Credem că este loc pentru un ziar personalizat care să reunească toate aceste lucruri", a spus Zuckerberg la o prezentare organizată la sediul Facebook din Menlo Park, California.
Conţinutul care atrage atenţia prietenilor va fi mai proeminent. Utilizatorii vor putea totodată să organizeze informaţiile pe categorii, precum muzică, evenimente, fotografii. Publicitatea va fi adăugată la aceste categorii specializate, în timp, a arătat Zuckerberg.
"Serviciul de ştiri este esenţial pentru strategia de creştere a valorii companiei, întrucât publicitatea este inclusă în acesta. Oportunitatea pe termen lung, sau provocarea, este ca aceste reclame să semene mai mult a conţinut", a apreciat Tom Forte, analist la Telsey Advisory Group din New York.
Un alt element de design este adăugarea bare de navigaţie pentru aparatele mobile la versiunea pentru desktop. Astfel, Facebook vrea să profite mai mult de dezvoltarea rapidă a aparatelor mobile.
În trimestrul al patrulea, Facebook a obţinut 23% din veniturile totale aduse de publicitate datorită utilizatorilor de terminale mobile.
Prin permiterea utilizatorilor să îşi filtreze ştirile, Facebook face mai dificil pentru companii să încerce să se promoveze fără să plătească direct pentru reclame, a spus Kim Celestre, analist la Forrester Research.