Cu măsuri de siguranță ce trebuie actualizate constant, dar și cu nevoia de a transforma mediul profesional într-unul cât mai primitor, managerii sunt puși în fața situației de a accelera unele reconfigurări necesare. Schimbarea de paradigmă implică o nouă viziune asupra interacțiunii dintre angajați, dar și asupra modului în care aceștia pot relaționa cu partenerii de afaceri.
Reinterpretează conceptul de open space
Din fericire, partajarea angajaților cu ajutorul modulelor de tip cub este de domeniul trecutului, dar noile evoluții arată că amenajarea de tip open space este și ea supusă, pe termen lung, unor schimbări de mare profunzime. Cea mai importantă schimbare de paradigmă se leagă de spațiile mai restrânse, destinate coworking-ului, în care colegii să se întâlnească ocazional, pentru ședințe scurte și recalibrări de strategie. Zonele delimitate inteligent vor reconfigura fluxurile de circulație pe care le urmau altădată angajații, dar vor permite colaborarea dintre colegi chiar și fără un contact direct.
Profită de tehnologia Blockchain
Cu siguranță ai auzit despre această tehnologie și despre cum este ea folosită pentru tranzacționarea criptomonedelor, dar te întrebi în ce mod ar putea fi utilă companiei tale. Blockchain poate fi pus și în slujba gestiunii de contracte și de documente oficiale, datorită tehnologiilor integrate: o rețea de distribuție cu registru partajat, criptarea cu ajutorul unei chei private, o cheie publică și un stimulent ce asigură continuitatea tranzacțiilor, precum și păstrarea, respectiv securizarea tuturor înregistrărilor efectuate. Pe măsură ce baza de date crește în dimensiuni, la rețeaua generată se adaugă blocuri noi de informații, iar coruperea acestora devine imposibilă. Prin folosirea unui server de tip tower sau a unui rack server, poți stoca cheile private de acces la cloud, ce îți vor fi de folos în desfășurarea unor tranzacții sigure, în crearea de certificate digitale sau în administrarea cât mai eficientă a bazei de date.
Acordă atenție măsurilor de siguranță sanitară
Securitatea lucrătorilor care împart incinta un birou sau un open space cu diferite destinații trebuie să nu fie cu nimic mai prejos decât cea a datelor. Pentru asta, se impune adoptarea unui set de măsuri practice, pe măsura numărului de indivizi. Amplasarea dispenserelor cu dezinfectanți și a șervețelelor antibacteriene în zonele cele mai tranzitate ale sediului permite fiecărei persoane să își asigure rapid igiena, indiferent de momentul zilei. Prezența unei cutii cu măști chirurgicale își va dovedi folosul mai ales pentru colegii care intră în contact cu persoane din exteriorul firmei, cum ar fi curierii sau reprezentanții unor firme partenere. Fiecare birou trebuie curățat temeinic, iar zonele care se cer dezinfectate cel mai des sunt tastatura, mouse-ul, mesele, scaunele și telefonul.
Alege mobiler ergonomic
Postul de lucru are un rol crucial asupra stării de spirit a angajaților, pentru că, în definitiv, petrecem la locul de muncă mai mult timp decât acasă. Biroul, piesa centrală a spațiului de lucru al fiecăruia dintre noi, este responsabil pentru afectarea posturii coloanei vertebrale pe termen lung, efect potențat și de folosirea unui scaun nepotrivit. Un birou a cărui înălțime poate fi reglată sau chiar unul de tip stand-up trebuie luat serios în considerare, iar spații de depozitare gândite inteligent contribuie din plin la obținerea unui flux de lucru mai eficient.
Asigură un iluminat eficient
Un element fără de care spațiul de lucru nu poate fi considerat unul cu adevărat primitor este reprezentat de suprafețele vitrate generoase, care să permită pe deplin accesul luminii naturale. Atunci când clădirea suferă la acest capitol, din pricina caracteristicilor ei implicite, situația se poate rezolva prin repartizarea judicioasă a posturilor de lucru. Astfel, se va obține un număr mai mare de ore în care angajații s-ar putea bucura de lumina soarelui. O contraindicație aparte se leagă de folosirea tuburilor fluorescente, responsabile pentru efectul de oboseală a ochilor și generatoare de dureri de cap.
Toate aceste recomandări contribuie la ameliorarea condițiilor oferite angajaților. Cu adaptările corecte, starea de spirit a membrilor unui departament poate fi menținută la un nivel optim.
Credit foto: Shutterstock