In urma unei promoţii-pilot care a avut loc anul trecut, când McDonald's a distribuit nouă milioane de cărţi de Michael Morpurgo (autor britanic de cărţi pentru copii), lanţul de restaurante fast-food a decis să continue programul susţinut de organizaţia de caritate National Literacy Trust.
Până la sfârşitul lui 2014, McDonald's va distribui 15 milioane de volume de ficţiune şi de non-ficţiune, prima carte care a intrat în promoţia meniului pentru copii fiind un volum din seria ”Amazing World”.
Alistair Macrow, vicepreşedintele McDonald's, a precizat că publicul a primit cu mult entuziasm iniţiativa de anul trecut. Nouă din zece părinţi au precizat că ar aprecia mai multe promoţii cu cărţi.
”Statisticile m-au surprins. Unu din trei copii nu deţine nicio carte, iar jumătate dintre ei nu consideră că cititul este o activitate plăcută”, a precizat Macrow.
Experţii de la National Literacy Trust sunt şi ei de acord cu faptul că toţi copiii ar trebui să aibă propriile lor cărţi în bibliotecă.
”Când au cărţile lor, li se schimbă şi obiceiurile de lectură”, a precizat Conal Presho, director de dezvoltare la fundaţie.
El a mai adăugat că din cercetările realizate până în prezent reiese că există o legătură sigură între succesul în viaţă şi cărţile din bibliotecă.