"Pentru că ne place de tine. Primeşti o băutură gratis dacă îţi place de noi pe Facebook sau Twitter", scrie pe un afiş aflat lângă casa de marcat a Cafe Javasti din Seattle, potrivit Seattle Times.
Magazine de colţ de stradă, restaurante, baruri şi cafenele se dau peste cap pentru a atrage armate cât mai consistente de fani pe reţelele de socializare.
Concursuri, reduceri de preţuri sau campanii care oferă bunuri şi servicii gratis, antreprenorii nu se dau înapoi de la nimic pentru a-l convinge pe client să apese pe un buton.
"Un buton puternic pe nişte site-uri foarte puternice", notează editorialul publicat de Seattle Times.
Pentru omul de rând, ofertele par de multe ori prea bune pentru a le refuza, astfel că pe profilul personal de Facebook sau pe canalul de Twitter se strecoară mesaje transmise de diverse business-uri, cu indicaţia subliminală că prietenului tău îi place marca respectivă sau a fost mulţumit de serviciile prestate.
Numărul de fani pe Facebook sau de adepţi pe Twitter a devenit un instrument puternic de marketing într-o perioadă marcată de o competiţie tot mai dură a companiilor pentru atenţia clienţilor. Spaţiul alocat în spoturile TV pentru site-ul unei companii a fost înlocuit de o trimitere către pagina de Facebook.
Relaţiile cu ceilalţi au un impact mai ridicat asupra consumului decât informaţiile în stare brută, astfel că reţelele de socializare, care intermediază, monitorizează, măsoară şi analizează relaţiile interumane, au devenit cel mai important canal de marketing.
Camera de Comerţ din Seattle oferă celor 2.200 de firme asociate, majoritatea întreprinderi mici, finanţare pentru o campanie de social media pe lună.
Prezenţa social media în conştiinţa oricărei companii este deja consacrată, însă rămâne o noutate într-o măsură destul de mare pentru a genera mereu inovaţie şi pentru a continua să surprindă prin metode.