Dacă ne uităm la formatorii de opinie, la așa-numiții influenceri, există foarte mulți bărbați. Este adevărat, cei mai mulți provin din mass-media (jurnaliști de presă scrisă, TV și radio), precum și din show-biz. Există totuși foarte multe bloguri de succes pornite de la zero de persoane fără absolut nicio notorietate, dar care au câștigat faima online și mai târziu chiar și offline.
Așadar, care sunt pașii pentru un blog propriu? Procesul este foarte simplu. Se poate să ne gândim la trei etape principale. Prima, extrem de importantă, este cea în care creionezi planul de lucru: tema blogului, subiectele principale pe care le vei aborda (poate IT&C, turism, viață în general, fashion, subiecte sociale etc.), stilul de scriere. Este bine să cauți nișe de interes, suficient de largi pentru a putea atrage public. Trage cu ochiul în stânga și în dreapta și vezi ce "concurență" ai. Pe de o parte, poate fi o strategie de succes să intri pe nișe foarte căutate, pentru că înseamnă că există și public. Provocarea va fi să îl atragi spre tine.
Până la partea de promovare (anticipată așadar), ai etapă a două: construirea blogului propriu-zis. Poți să îți faci un website pe platforma wordpress, foarte simplu de utilizat, foarte flexibilă. Nu ai nevoie de bani mulți pentru design, căci poți folosi teme gratuite sau oferite la costuri foarte mici. Caută pe internet mai multe informații despre acest subiect, sfaturi utile vei găși din belșug.
Asigură-te că alegi un furnizor de încredere la partea de hosting (prin aceeași firma poți înregistra și domeniul web), pentru că va fi principalul tău partener pe termen lung. Ai nevoie de găzduire blog wordpress la standarde înalte de calitate, servere care să te susțină chiar și atunci când crești. Compania de web hosting nu trebuie aleasă numai ținând cont de preț, ci având grijă la partea de... încredere. Mai exact, un provider cu imagine bine conturată online, care pare să își dorească de asemenea un viitor lung și strălucit pe internet. Alege o companie din țara noastră pentru a putea comunica simplu, oricând, direct în limba română.
Ajungi la partea care va dura cel mai mult: ai blogul în sine, dar ai nevoie de conținut și de promovare. Această este etapă finală care... nu se termină niciodată! Te vei promova continuu prin conținut, folosind toate resursele pe care le găsești online. Te vei baza mult pe rețelele sociale, mai ales pe Facebook, Twitter și Instagram. Va trebui să te implici în diverse proiecte, poate chiar să lansezi unele.
Important este să atragi atenția în mod constructiv. Ai grijă să eviți greșelile de poziționare: internetul nu prea iartă nimic, tot ceea ce ai spus / făcut rămâne online ca mărturie, pentru totdeauna! Creează conținut 100% original, în prezent utilizatorii și motoarele de căutare pun mare preț pe asta. Ai nevoie și de o strategie cât mai bună de SEO, adică optimizare pentru Google și celelalte website-uri unde utilizatorii caută informații.
Este simplu și la îndemână să îți faci un blog. Mai departe, depinde de tine să-l faci "mare", ceea ce se poate întâmpla mai devreme sau mai târziu.