Pentru o bună parte a Războiului Rece Forţele Aeriene ale Statelor unite au recurs la avionul SR-71 Blackbird pentru majoritatea operaţiunilor de spionaj.

Lockheed Martin, SR-71 Blackbird

Blackbird putea să zboare cu o viteză de trei ori mai mare decât cea a sunetului la o altitudine de 26.000 de metri, mai sus şi mai rapid decât orice aparatura a adversarilor, scrie CNN.

Lockheed Martin, SR-71 Blackbird

Ultimul astfel de avion a fost folosit în 1999 şi Aviaţia americană nu a mai avut nimic asemănător de atunci.

Lockheed Martin, SR-71 Blackbird

Acum Locheed-Martin, producătorul celebrului avion, anunţă că dezvoltă un nou model, SR-72, "Urmaşul lui Blackbird", care va fi de două ori mai rapid şi mult mai letal decât predecesorul său. "În cazul modelului SR-71, chiar şi la viteza Mach 3, inamicii aveau timp să realizeze că se apropie avionul.

Lockheed Martin, SR-71 Blackbird

Acum, la Mach 6, timpul de reacţie nu permite mutarea sau ascunderea ţintelor mobile. În plus, SR-72 va fi proiectat să lanseze rachete, opţiune pe care nu o aveam cu fostul model", spune Brad Leland, manager de proiect pentru avioane supersonice la Locheed-Martin.

Lockheed Martin, SR-71 Blackbird

"Un avion supersonic, dublat de încărcătura sa de rachete supersonice, poate să lovească orice ţintă de pe un anumit continent în mai puţin de o oră", spune Leland. Pe langă viteza şi muniţia superioară, SR-72 este proiectat ca avion-dronă, deosebindu-se de predecesorul său, care avea un echipaj format din două persoane. "SR-71 a fost dezvoltat în concordanţă cu tehnologia de care dispuneam în secolul trecut.

Lockheed Martin, SR-71 Blackbird

A fost proiectat cu rigla, pe hârtie şi nu a beneficiat de milioane de rânduri de cod software şi de chip-uri de computer. Toate astea se schimbă cu noul model, SR-72", spun cei de la Locheed-Martin.

Un model la scară al avionului SR-72 Blackbird ar putea să înceapă să fie testat în 5 ani şi să zboare peste 10 ani. Versiunea la dimensiuni complete va fi gata, cel mai probabil, în jurul anului 2030.