Denumit "Proiectul Bijjuterie" (Project Jewel), noua construcţie, care va fi deschisă în 2018, se va întinde pe mai mult de 3,5 hectare de pământ şi va avea magazine, restaurante şi o grădină interioară imensă dotată cu propria cascadă, relatează cnn.com.
Potrivit unui comunicat de presă de la Changi, terminalul 1 va pierde o parcare pentru maşini în cadrul proiectului, dar va fi extins ca să pună la dispoziţie mai mult spaţiu pentru sala de sosiri, zona de ridicare a bagajelor şi zona taxiurilor.
Project Jewel a fost conceput de o echipă de arhitecţi condusă de Moshe Safdie, bărbatul din spatele altei construcţii reprezentative pentru Singapore - Marina Bay Sands, şi va servi drept punct de legătură între terminalele 1, 2 şi 3.
"Odată terminat, Project Jewel, împreună cu terminalul 4, va creşte capacitatea Aeroportului Changi la 85 de milioane de rute de pasageri pe an, în vederea creşterii oraşului Changi din noul deceniu", a spus un purtător de cuvânt al aeroportului.
În 2002, Aeroportul din Changi a furnizat servicii pentru 51 de milioane de pasageri, cu 10 la sută mai mult faţă de 2011. În prezent, capacitatea sa este 66 de milioane pe an.
Între timp, prim-ministrul Lee Hsien Loong a anunţat că planurile includ şi un nou terminal 5, care va dubla capacitatea Aeroportului Changi la deschiderea sa, în anii 2020, planuri confirmate şi de oficiali ai aeroportului.
Desemnat cel mai bun aeroport din lume în cadrul ceremoniei Premiilor Skytrax pentru Aeroporturile Lumii din 2013, ţinută în aprilie în Geneva, Changi a câştigat o reputaţie pentru atenţia acordată experienţei pasagerilor şi pentru oferta amplă de servicii de entertainment.
Aeroportul oferă tururi gratuite de oraş tuturor călătorilor aflaţi într-o escală pentru cinci ore sau mai mult, în timp ce facilităţile includ o piscină, grădini şi cinematografe.
Changi a fost şi unul dintre primele aeroporturi care au introdus spaţii Wi-Fi şi a fost câştigătorul trofeului Skytrax în trei rânduri (2000, 2006, 2010) înainte să îl primească şi în 2013.