potrivit studiului The Global Tourism Monitor, realizat de Mercury Research împreună cu Global Market Research.
Studiul a fost realizat în prima jumătate a acestui an, pe un eşantion de 23.116 de respondenţi din 26 de ţări din Europa, America, Asia-Pacific, Africa şi Orientul Mijlociu şi prezintă informaţii despre 84 de destinaţii turistice.
Rezultatele studiului mai arată că nu întotdeauna cele mai recomandate destinaţii de vacanţă sunt şi cele mai promovate.
Spre exemplu, doar 2% dintre participanţii la studiu au văzut reclame sau oferte de vacanţă pentru fruntaşa clasamentului, Costa Rica.
Clasamentul celor mai apreciate destinaţii turistice a fost realizat în funcţie de experienţa turiştilor şi de gradul în care aceştia ar recomanda ţara respectivă potenţialilor vizitatori.
Costa Rica a obţinut cel mai ridicat scor la nivel mondial, 63, la polul opus situându-se Tunisia (-7).
În Europa, liderul clasamentului este Austria (58), urmată de Italia (56), Croaţia (54), Norvegia (53), Grecia (52) şi Marea Britanie (52).
România se situează pe locul 67 în topul celor mai recomandate destinaţii turistice, obţinând scorul de 26. În ultimele 12 luni, doar 1% dintre străini au văzut oferte de vacanţă sau alte modalităţi de promovare pentru România.
În schimb, destinaţiile pe care românii le-au întâlnit cel mai des în ofertele operatorilor sunt Grecia (49%), Turcia (38%) sau Bulgaria (36%).
Prezentă pe piaţa din România din anul 1994, Mercury Research este una dintre cele mai mari companii independente de cercetare de piaţă.
Înfiinţată în 1986, Global Market Research este una dintre cele mai mari reţele de agenţii independente de cercetare de piaţă, reunind 28 de companii din întreaga lume.
În România, Global Market Research este reprezentată exclusiv de Mercury Research.