Greşelile de gramatică sau de scriere se află la baza alegerii reuşite a unei parole greu de identificat, potrivit rezultatului unui experiment realizat de specialiştii Universităţii Carnegie Mellon, din Statele Unite, scrie Daily Mail.

Cercetând sistemele actuale de spart parole, Ashwini Rao şi colegii lui de la universitate au descoperit că atunci când oamenii au fost rugaţi să aleagă parole mai lungi, acestea au fost mai uşor de ghicit.

Cele mai ineficiente idei pentru o parolă sunt cele care conţin nume de animale, ziua şi locul naşterii şi cele formate din propoziţii.

"Folosirea parolelor sub formă de propoziţii sau de fraze, precum "abiggerbetterpassword" (n.r. "oparolămailungăşimaibună") sau "thecommunistfairy" (n.r. "zânacomunistă") este în creştere, spun cercetătorii în lucrarea lor, pe care urmează să o prezinte luna viitoare.

Alte tipuri de structuri familiare explică aceştia în continuare, precum adresele poştale, adresele de e-mail sau URL-uri, pot constitui de asemenea parole nesigure, în ciuda lungimii lor.

Potrivit lucrării, greşelile gramaticale pot face o mare diferenţă, din moment ce hackerii sunt constant în căutare de parole corecte din punct de vedere gramatical.

Astfel, greşelile de scriere sau de gramatică pot păcăli multe dintre aceste atacuri cibernetice.

Folosind un model analitic, cercetătorii au descoperit că scăderea activităţii de căutare a termenilor din cauza prezenţei structurilor gramaticale poate ajunge la 50%.

"Un rezultat semnificativ al muncii noastre este că eficienţa parolelor lungi nu creşte odată cu lungimea", au mai spus cei de la universitatea americană.

Firma de cercetare SplashData propune câteva ponturi pentru a-ţi face parolele mai sigure:

Foloseşte parole de opt sau mai multe caractere, de tipuri amestecate. De exemplu: "eat cake at 8!" sau '"car_park_city?"

Evită să foloseşti aceeaşi combinaţie nume de cont - parolă pentru site-uri diferite.

O variantă riscantă în mod special este utilizarea aceleiaşi parole pentru site-uri de entertainment precum cea pentru e-mail, reţelele de socializare (Facebook, Twitter, Tumblr, LinkedIn) şi serviciile financiare.